ערב השתלמות בנושאי טראומה נערך במרכז הרפואי שערי צדק לכונני מד"א ו'צוות הצלה'

אתר קול חי No Comments on ערב השתלמות בנושאי טראומה נערך במרכז הרפואי שערי צדק לכונני מד"א ו'צוות הצלה'
9:52
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ קרויזר דורש: "השמדה, כיבוש והתיישבות"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עשרות כונני מד"א 'צוות הצלה' ממרחב ירושלים התכנסו להשתלמות מיוחדת ומאתגרת בנושא פציעות וטראומה בבית החולים שערי צדק.

את הערב פתח בדברים ר' אברהם רייכמן יו"ר ארגון 'צוות הצלה' שקידם בברכה את עשרות המתנדבים שטרחו והקדישו מזמנם למטרה חשובה של העשרה מקצועית בתחום הרפואה הדחופה.

שיאה של ההשתלמות הייתה כאשר בפני המתנדבים הופיע ד"ר עופר מרין, סמנכ"ל ביה"ח ומנהל יחידת הטראומה שתיבל את הרצאתו בשפה רפואית עשירה.

במשך שעה ארוכה שיתף ד"ר מרין את הנוכחים בטיפולים מורכבים ופעולות מצילות חיים להם היה שותף באופן אישי במסגרת חדר הטראומה. בליווי תיעוד על גבי מצגת היטיב להסביר את החסד הגדול ממרומים, לו זכו נפגעי פעולות טרור מהתקופה האחרונה בפרט. לאחר שקיבלו טיפול איכותי, מהיר ומקצועי מכונני 'צוות הצלה' ופרמדיקים של מד"א בשטח, ועם הגעתם לבית החולים, בוצעו בהם פרוצדורות מורכבות שללא ספק הצילו את חייהם.

הנוכחים התקשו להאמין למראה עיניהם, בשעה שראו צילומי רנטגן, הדמיית אולטרסאונד ו-C.T בהם תועדו פגיעות חודרות של דקירות סכין, שגרמו לפציעות קשות ופגיעה באברי גוף חיוניים. ואודות לשיקול דעת וגיוס מיטב המומחים בתחום הרפואה הדחופה, שוחררו בתוך זמן קצר מרבית הנפגעים כשהם בריאים בגופם ומהלכים כאחד האדם.

בשלב השני של הרצאתו הרפואית, העביר ד"ר מרין לכונני רפואת החירום כללים בסיסיים ומגוון רחב של אפשרויות טיפול בפצועים בנסיבות שונות, טרום ההגעה לבית החולים.



0 תגובות